Forside - Sognepræsten - øvrig kontakt - Gudstjenester - Arrangementer

Sognenes sommerudflugt 2013

Turudvalget havde tilrettelagt en spændende tur med fine mål, god tid til at nyde dem og tid til at snakke med hinanden. Først var Immanuelskirken i Kolding målet. Det helt særlige dér er Arne Haugen Sørensens første kirkeudsmykning. Så blev det skønt beliggende Trapholt Museum gæstet. Et godt blik ind i dansk designs nyere historie - og møde med mere eller mindre provokerende samtidskunst. Frokosten blev indtaget på Kolding Fjords Hotel - med en fantastisk udsigt. Sidste mål var Vonsild Kirke, arkitekten C.F. Hansens værk. Billederne nedenfor bringer glimt fra turen - og fortæller at vejret efterhånden blev sydlandsk strålende.
Afgang fra Mjolden
Guiden byder velkommen til alle
Vonsild kirke
Arne Haugen Sørensen
medbragt kaffe på kirkepladsen
På Trapholdt var et særligt lys og en særlig stemning
Der var mange ting at se. Denne stol af kunstneren Marco Evaristti har religionsfaglig interesse. Den er betrukket af blade fra bibel, koran og tora.
Et af Nick Cave's tekstilværker bliver nærstuderet
Næsten sydlandsk stemning på Hotel Kolding Fjord - efter en dejlig frokost
Den sydlandske stemning fortsatte: Cypres-agtige tujaer og strålende sol - og Vonsild kirke i C.F. Hansens stærkt italiensk inspirerede byggestil
Sognepræst Klavs B. Sørensen var en engageret fortæller